Hat fontos érv, amiért érdemes online tanfolyamot indítanod

Összegyűjtöttem hat fontos érvet, amiért érdemes online tanfolyamot indítani.

1. Kényelmes

Az online tanfolyam mind tanár mind pedig a hallgató számára kényelmes megoldás. A tanár egyszer elkészíti a tananyagot, létrehozza a tanfolyamot, utána öt fontos dologgal kell foglalkoznia csupán.

1.) Értékesítse a tanfolyamot.

2.) Frissítse, aktualizálja a tananyagot.

3.) A felmerülő hallgatói problémákra gyorsan reagáljon.

4.) Gyűjtse össze a véleményeket, a javaslatokat. Ezeket felhasználva készítse elő az új online tanfolyamot.

5.) A felszabadult időt pedig töltse hasznos feladatok megoldásával.

A hallgató pedig kényelmesen ott tanul, ahol éppen kedve szottyan, akkor és úgy, ahogy neki tetszik. Nem kell utazni a tanárhoz, nem kell a másik hallgatóra várni, amikor ő már sokkal jobban tud haladni, stb.

2. Költségtakarékos

A tanárnak csak egyszer kell a tananyagot elkészítenie - és csak minimális változtatás mellett kell frissíteni, aktuálizálni azt - kevesebb munkaórát kell befektetni a már kész tanfolyam menedzselésébe. A legtöbb vállalkozó tanár nem tudja, hogy miből tevődik össze a munkadíja. Például figyelembe veszi-e a felkészülést, az anyaggyűjtést, tesztek készítését a tanórára? Megkérdeztem öt nyelvtanárt és egyetlen egy tanár vette bele az elszámolásba a fentebb említett tényezőket! Az online tanfolyam elkészítése után nem kell ekkora energiát, időt és ezzel együtt pénzt ölni a tanórák megtartásába.

A hallgató - az által, hogy egyszerre, egy időben többen is tanulhatnak tanár jelenlét nélkül - jóval kedvezőbb áron juthat hozzá a tananyaghoz. A lehetőség még mindig ott van a személyes konzultációra, ha mégsem menne a tananyag feldolgozás (persze, a tanár külön díjazása mellett).

3. Időtakarékos

A tanárnak, a hallgatóknak nem kell egy időben, egy helyen lenniük ahhoz, hogy a tanfolyam zökkenőmentesen menjen. Nem kell utazgatni egyik félnek sem. A felszabadult idővel mit kezd a tanár illetve a hallgató, az már az ő döntésük. Tanárként adhatsz bónusz házifeladatokat, díjazhatod a szorgalmas hallgatók munkáját, stb.

A hallgatókat pedig a jobb időbeosztásra sarkallhatod.

4. Célirányos

Képzelj el egy célcsoportot, például olyan informatikusokat kell oktatnod, akik állásinterjúra készülnek informatika szakmai nyelvből. Sok informatikus keres állást, ahol elengedhetetlen az angol nyelv itthon és külföldön? A válasz egyértelműen igen. Tudod, hogy tipikusan milyen kérdéseket tesznek fel ezeken az interjúkon? Ha a válasz itt is egyértelmű igen, akkor miért nem hoztál már régen létre egy ilyen tanfolyamot? :-)

Láthatod, hogy egyértelmű a célcsoport és egyértelmű az is, hogy mi a tananyag és mit szeretnél elérni a tananyaggal. Nem fogod keverni az érettségi vizsgára való felkészítő tanfolyamot az állásinterjúra felkészítővel. Ha most figyeltél, kapásból két tanfolyamötletet adtam.. :-)

5. Hatékony

Képzeld csak el! Amíg Te nyugodtan az ügyeidet intézed, addig öt új hallgató jelentkezik a tanfolyamodra, három hallgató éppen az harmadik leckédet tanulja, négy pedig éppen a házifeladatot oldja meg. Érted? Ott sem vagy, de a folyamat megy magától, több szinten is!

6. Rugalmas

A tananyagot bármikor bővítheted, vagy ha a helyzet úgy kívánja rövidítheted. Nekem volt olyan tanfolyamom, amit még jobban kellett tagolnom, mint gondoltam, mert a hallgatók többsége ezt kérte tőlem. Történt bármiféle kellemetlenség? Nem, egyáltalán nem. Sőt, a hallgatók nagyon hálásak voltak, hogy ennyire figyeltem az igényeikre és foglalkoztam a problémájukkal és azonnal meg is oldottam azt mindenféle fennakadás nélkül.

Egyre több tanítványom jelezte, hogy ő sokkal gyorsabban szeretne haladni. Azonnal elindítottam egy intenzív tanfolyamot is az adott témában. A háttérben csak annyit kellett módosítanom, hogy akik erre a tanfolyam típusra jelentkeztek, azok az összes leckéhez azonnal hozzáfértek.

A felmerülő kérdésekre Kérdezz-Felelek formában válaszolok, egy helyre gyűjtve ezeket, innentől kezdve a hallgatók tudják, hogy először ebbe a szekcióba keressék a válaszokat. Ezt a felületet is bármikor módosíthatom, mindenféle informatikai hókuszpók nélkül!

Az oktató és a hallgató rugalmasan tudja kezelni az időt, hiszen: a tanár eleve nincs jelen, a hallgató pedig akkor tanul, amikor csak szeretne.

Online tanfolyam indítása

MIELŐTT BÁRMIT LETÖLTESZ, TELEPÍTESZ, GYŐZŐDJ MEG A PROGRAM "TISZTASÁGÁRÓL"! HASZNÁLJ VÍRUSELLENŐRZŐT, TŰZFALAT! KÉSZÍTS BIZTONSÁGI MENTÉST TELEPÍTÉS ELŐTT!!!

A programok, amelyeket ajánlok többnyire kipróbáltak, de vannak olyanok is, melyek nem, hiszen egy nap nekem is 24 órából áll, nem jut mindenre idő..

Mindenki felelősséggel töltse le, illetve telepítse az ajánlott programokat! Mielőtt bármit telepítesz, készíts biztonsági mentést! Az esetleges problémákért felelősséget nem vállalok!

 

Szerző: Tóth Judit

2006 óta foglalkozom online marketing eszközökkel és Drupal weblapok készítésével. Dolgoztam multis és kisvállalkozói környezetben egyaránt, ahol a feladatom az online kommunikáció és online marketing eszközök menedzselése volt. 2010 óta saját lábra álltam és az évek során felhalmozott tudást saját ügyfeleim szolgálatába állítottam. Jelenleg a garfika irányába "mozdultam el". Ennek az egyik oka az, hogy meggyőződésem, hogy csak úgy lehetek jó szakember, ha minél több dolgot tanulok, több területen is kipróbálom magam, a máso ok, hogy a grafika, a grafikai tervezés, rajzolás mindig is érdekelt. :-)

Egy nagy felfedezőnek tartom magam, mert minden nap keresem az újdonságokat, amit meg tudok osztani az ügyfeleimmel és az olvasóimmal egyaránt.

Ilyen weblapok készítésében tudok: Online Tanfolyami Keretrendszer, Értékesítési Szakmai Blogoldal, Kapuoldal, Cégbemutató Weboldal.

Kapcsolatfelvétel: toth.judit@weblaptitkok.hu

Tetszett a cikk? Kövess a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos bejegyzésekről!

 

Facebook Hozzászólás